Met mij zijn al velen fan van het BMC model, denk ik. Bij het invullen van het canvas loop je soms toch nog wel tegen wat problemen aan, vooral het abstractie niveau waarop je wil insteken.
Met de aanvulling van dit boek krijg je meer grip op waar je zou kunnen en willen insteken. Bij het waarde propositie design ben je op zoek naar de balans tussen jouw producten en diensten en de specifieke behoefte die jouw doelgroep heeft. Je test hiermee direct of jouw toegevoegde waarde eigenlijk wel van waarde is en dit inzicht maakt het mogelijk om bij te stellen.
Het boek is lekker praktisch en neemt je door het gehele proces heen, stap voor stap de verschillende onderdelen van het proces bespreken. Waardoor je zelf al vrij snel een stappenplan kunt maken voor je eigen toepassing.
Voor mij legt het de basis voor een vervolgstap naar het invullen van het BMC. Waarbij ik de insteek feiloos weet te bepalen door het testen van mijn waarde propositie.
Een aanrader voor Business consultants die weer eens wat anders willen uitproberen. Beetje creatieve geest is hier wel voor nodig om te zorgen dat je de sessie een beetje leuk weet te brengen.
Sta altijd open voor suggesties en opmerkingen.
Hans Gort
Creative Business Consultant
BrandSense.nl